Translate

7 juli 2012

Rainy days

Sitter i min  totala ensamhet. Har sakta men säkert lärt mig att njuta av  mitt egna sällskap lika väl
som i andras. Det handlar väl om tankekontroll skulle jag tro eftersom ensamhet ger en tid till att
grubbla på precis allt mellan himmel och jord.
Att sortera bland allt och välja ut bara de bästa och finaste tankarna är en konst.
Lyckas man så är ju ensamheten inget att stressa upp sig för.
Hur gör man för att kunna avnjuta den där dyrbara egentiden utan att stressa upp sig i onödan?


"Det handlade alltså inte om att vara ensam. Det handlade om att vara själv.
Jag ville helst klara alla de hinder som uppenbarade sig utan att förlita mig på någon
annan, men att ha möjligheten att falla tillbaks på någon om det inte gick som jag hade
tänkt mig...
 Jag är, och kommer alltid vara naturbarnet
som föredrar att vara själv, tillsammans med någon.
"

Imorgon sätter jag mig på tåget som tar mig till Landet Lagom.
Försöker klura ut hur jag ska packa.
Att packa för ett par veckor är för mig en riktig utmaning eftersom jag har ungefär världens mest
välfyllda garderob och jag har räknat ut att jag har cirka 30 favoritklänningar så kan ni ju tänka er vilket dilemma jag befinner mig i.

______________________________________

Igår tog jag och mina fina ett par öl på ett favoritställe och när jag och Mimmi begav oss hemåt så
sprang vi med vindens fart genom regnet. Det var en av de mest underbara saker jag gjort på
mycket länge. Det var nästan bättre än att springa naken i regnet.
Herregud, jag flög ner för den där backen i långklänning och ballerinaskor.

Nu ska jag ta vara på den här regniga dagen. Jag ska sätta mig ner med mitt kaffe och arbeta hårt på mitt blivande mästerverk.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

men akta dig för spöken under sängen!